Okuryazar / Kitaplar / Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar ve Yankı Odaları isimli kitabı görüntülemektesiniz.
Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar ve Yankı Odaları

Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar ve Yankı Odaları

0 kişi beğendi
0 kişi okudu
0 kişi inceledi ve yorumladı
0 kişi alıntıladı ve paylaştı
Hakkında

Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar ve Yankı Odaları

Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar Ve Yankı Odaları - Turan Ulaş Pdf E-kitap Oku / İndir

Turan Ulaş'nin Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar Ve Yankı Odaları kitabı Okuryazar'ın dijital kitaplığında. Pdf e-kitap olarak okuyabilir, dilerseniz indirebilirsiniz. 


Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar Ve Yankı Odaları Hakkında

Kanaat önderleri çevresindeki bireyler tarafından güvenilir olarak görülen, etkileşimde bulunduğu bireyleri paylaştıkları duygu ve düşünceleriyle etkileyen ve onları yönlendirebilme potansiyeline sahip kişiler olarak ifade edilmektedir. Yeni iletişim teknolojileriyle özellikle sosyal medyayla birlikte geleneksel anlamdaki kanaat önderliği farklı bir boyuta taşınmış ve çevrim içi kanaat önderleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca, kanaat önderleri ve çeşitli kaynaklar aracılığıyla gerçekleştirilebilen çevrim dışı görüş arama faaliyetinin, çevrim içi alanlarda daha olanaklı hâle geldiği görülmüştür. Öte yandan, seçici maruz kalma anlayışının bir yansıması olarak çevrim içi alanlarda bireylerin benzer düşünce ve inanışlara maruz kalmasını ifade eden yankı odası kavramı tartışılmaya başlanmıştır. Hangi bireylerin yankı odalarına maruz kaldıkları ve hangi bireylerin yankı odalarından kaçınma davranışı sergiledikleri alanda cevap aranan soruların başında gelmektedir. Bu bağlamda kitapta, bireyler çevrim dışı ve çevrim içi kanaat önderleri, çevrim dışı ve çevrim içi görüş arayanlar olarak kategorilendirilerek, yankı odalarına maruz kalıp kalmama durumları incelenmiştir.


Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar Ve Yankı Odaları İçindekiler

Ön Söz

Kısaltmalar

1. Giriş

2. Yeni Medya, İki Aşamalı Akış Kuramı, Kanaat Önderleri Ve Yankı Odaları

2.1. Yeni Medya ve İletişimde Yeni Olanaklar

2.1.1. Yeni Medya Kavramı Neyi İfade Ediyor?

2.1.2. Sosyal Medya ve İletişimde Yeni Fırsatlar

2.1.3. Dijital Ortamlarda ve Sosyal Medyada Haber/ Habercilik

2.1.4. Yeni İletişim Ortamları, Sosyal Medya ve Kamusal Alan

2.1.5. Eleştirel Perspektiften Yeni İletişim Teknolojileri ve Sosyal Medya

2.2. İki Aşamalı Akış Kuramı ve Kanaat Önderleri

2.2.1. İki Aşamalı Akış Kuramının Ortaya Çıkışı 

2.2.2. Kanaat Önderi Kavramı Neyi İfade Ediyor?

2.2.3. Çevrim İçi Ortamlarda ve Sosyal Medyada Kanaat Önderleri

2.2.3.1. Twitter ve kanaat önderleri 

2.2.3.2. Sosyal medyada haber iyileştirme/haber düzenleme (news curation) faaliyeti

2.2.3.3. İki aşamalı akış kuramı, kanaat önderleri ve sosyal medya bağlamında uluslararası alanda gerçekleştirilen araştırmalar

2.2.3.4. Türkiye’de iki aşamalı akış kuramı, kanaat önderleri ve sosyal medya bağlamında gerçekleştirilen araştırmalar

2.2.4. Eleştirel Perspektiften İki Aşamalı Akış Kuramı ve Kanaat Önderliği

2.3. Yankı Odaları ve Filtre Balonları

2.3.1. Yankı Odası Kavramı Neyi İfade Ediyor?

2.3.2. Algoritmik Yanlılık ve Yankı Odaları

2.3.3. Eleştirel Perspektiften Yankı Odaları

2.3.4. Kanaat Önderleri ve Yankı Odaları

3. Araştırma ve Bulguların Değerlendirilmesi

3.1. Yöntem

3.1.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi

3.1.2. Araştırmanın Hipotezleri

3.1.3. Veri Toplama Tekniği

3.1.4. Araştırmanın Evreni ve Örneklemi

3.1.5. Araştırmanın Güvenilirlik ve Geçerliliği

3.1.6. Araştırmanın Analizi 3.2. Bulgular

3.2.1. Katılımcıların Demografik Özellikleri

3.2.2. Araştırma Verilerine İlişkin Ön Analizler

3.2.3. Katılımcıların Geleneksel Medya ve Yeni Medya Kullanım Durumu

3.2.4. Bireylerin Siyasi Haber ve Bilgi İçin Kullandıkları Kaynaklara Güven Düzeyi

3.2.5. Siyasi Kanaat ve Tutumları Belirlemede Etkili Olan Haber ve Bilgi Kaynakları

3.2.6. Ölçme Aracındaki Faktörlere Yönelik Betimsel

3.2.6.1. Siyasi ilgi düzeyi faktörü

3.2.6.2. Çevrim dışı kanaat önderleri faktörü

3.2.6.3. Çevrim içi kanaat önderleri faktörü

3.2.6.4. Çevrim içi görüş arayanlar faktörü

3.2.6.5. Çevrim dışı görüş arayanlar faktörü

3.2.6.6. Yankı odaları faktörü

3.2.7. Araştırma Hipotezlerinin Test Edilmesi

3.2.7.1. Yankı odaları bağımlı değişkeni ile diğer faktörlerin (bağımsız değişkenlerin) regresyon analizi

3.2.7.3. Medya kullanım alışkanlıklarının yankı odalarına etkisine dair regresyon analizi

3.2.7.3. Siyasi haber ve bilgi için kullanılan kaynaklara duyulan güven düzeyinin yankı odalarına etkisine dair regresyon analizi

3.2.7.4. Siyasi kanaat ve tutumları belirlemede etkili olan haber ve bilgi kaynaklarının yankı odalarına etkisine dair regresyon analizi

3.2.7.5. Eğitim düzeyinin yankı odalarına etkisine dair regresyon analizi

3.2.7.6. Katılımcıların yaş düzeyinin yankı odalarına etkisine dair regresyon analizi

3.2.7.7. Yankı odalarının gelir düzeyine göre fark analizi

3.2.7.8. Yankı odalarının cinsiyete göre fark analizi

4. Sonuç

Kaynaklar


Konu: Yeni Medyada Kanaat Önderleri, Görüş Arayanlar Ve Yankı Odaları Turan Ulaş Yeni nedta, Yankı odası, Kanaat önderleri E-kitap oku, E-kitap indir, Pdf kitap oku, Pdf kitap indir

Kitap Yorumları

Şu yazılar da ilginizi çekebilir