Okuryazar / Yazılar / Ders Notları Hayatı da Başarılı kılar mı? yazısını görüntülemektesiniz.

Bu bölümde yer alan yazılar Okuryazar üyelerinin; profillerinde, çeşitli kategorilerde yazdıkları bireysel yazıları, deneme, şiir, öykü, makale, bilimsel araştırma vb. tarzda yazdıkları yazılar ile oluşturulmaktadır.

  • Yazar: Adem Şahinkaya
  • Kategori: Eğitim, Toplum
  • Bu yazı Okuryazar’a 2 yıl önce eklendi ve şu anda 0 Yorum bulunmaktadır.
  • Gösterim: 435
1 kişi bu yazıyı beğendi
Beğen
Ders Notları Hayatı da Başarılı kılar mı?

Ders Notları Hayatı da Başarılı kılar mı?

Ders Notları Hayatı da Başarılı kılar mı? Eğitim öğretim faaliyeti bilgi ve davranış kazandırmaya yöneliktir. Otuzaltı aylıktan başlattığımız bu kazanma süreci hayat boyu devam etmektedir. Eğitim sistemi ve çalışanları hangi yaş grubunda hangi bilgi ve davranışı kazandıracağını bilgisine ve davranışına ve değişiminin becerisine, yeterliliğine ve yetkinliğine sahip olmak için eğitim-öğretim faaliyetine katılmış ve belgesini almıştır. Bu bilgi ve davranışı hangi düzeyde aldığı çalıştığı ve çalışacağı kurumda bir etkisi yoktur. Yani hangi diploma notuyla mezun olmanın bir anlamı yoktur. Çalışmak Ceza çalışmamak ödül olabilmektir. Bir okulda zümre öğretmenleri, öğrencilere aktardığı bilgi ve davranışın ne kadarının karşı tarafa geçtiğinin ölçümünü yaparlar. Bilgiyi ve davranışı hangi metotla ölçme yetkisi zümrededir. Bir öğretmen en iyi ölçme metotları eğitimini lisans eğitiminde almış, değişen dünyada değişen usulleri okuma metinlerinden ve makalelerden takip etmeyi de öğrenmiştir. Bilgi düzeyi ve davranış etiği insanın cahillikle alimlik arasındaki konumunu belirler. Eylül ayında okulların eğitim-öğretime açılmasıyla bu süreç başlar, ara tatil, onbeş tatil, ara tatil ve yaz tatilinin başlamasıyla Haziran'da biter. Ölçmenin karşılığında sınav notu ve performans notu verilir. Yazılı ve uygulama sınav notu bilgiyi, görev-sorumluluklar ve davranışlar performans notu ile ölçülür. İkisinin ortalamasıyla dönem ve yılsonu notu oluşur. Kağıt üzerinde toplanan rakamlar öğrenci (insan) üzerinde nasıl toplanır. Toplum olarak rakamlarla öğrencileri topluyoruz, bir karşılık bulamayınca bilgi ve davranış ölçümünün bir anlamı kalmıyor, ancak insanın zihninde, bilinçaltında ve hayat anlayışında da bir anlam bulmuyor mu? Belki de bizim de yanlış öğrenmelerimizden dolayı anlamlandıramıyoruz ve önemsemiyoruz. Bir öğrenciye ilk derste başlayan bilgi aktarımı, düzenli takip ve disiplinli tekrar ve okumaları ile ölçmede üstün başarıyı yakalar. Takip etmeyen düzensiz ve disiplinsiz tekrar yapan ve okuma yapmayan ölçmede başarısı düşük olur. Burada bilgi ve davranışın ölçülmesinde en etkin zümre öğretmenlerinindir. Değişim ve gelişimin gözlemcisidirler, belirlediği ölçme metotları ile sonucun belirleyicisidir. Soru şu, öğretmen bu sürecin ne kadar içindedir? Ne kadarının bilgisini ve davranışını takip etmektedir? Değişim ve gelişimin ne kadar takipçisidir? Ölçme skalası 0 ile 100 arasında değişir. Her öğrenci için her dönem dört ölçme notu kullanılır iki yazılı veya uygulama, iki performans notu verilir. Notlar, öğretmenin öğrenciye aktardığı Bilgiden ne kadarını hatırlayıp kâğıda aktardığın karşılığında 8, 35, 57, 75, 85 ve 100 ve benzeri notlar alır. Öğretmen de eğer yılbaşında hangi davranışları hangi sıklıkla takip edeceğini öğrenci ile karar almış, paylaşmış ve takip sistemini de kurumuşsa dönem sonunda O Ölçeğe göre performans notları verir. Bir de öğrenciye görevlendirdiği ve sorumluluk verdiği ödevi sunmasıyla da bir not verir. Bu durumun böyle olması gerektiğini her öğretmen de öğrenci de bilir. Pekala, Türkiye eğitimin tüm paydaşları bu işlerin nasıl yapıldığını ve yapılması gerektiğini de bilir. Toplumsal, Bireysel davranış kazanımlarımız bu psikolojik süreçte bilinçaltımıza yerleşiyor hayat boyu bunun üzerinden yaşıyoruz. Eğer bu süreç yanlış olarak Bilinçaltımıza yerleşmişse sonra da, Yahu bu işi bu işler niye düzelmiyor?. Niye! niye! niye! niye! tekrarlar yapıyoruz, bu toplumun her yaş grubu bu yanlış uygulamadan geçti ancak aile ve mahalledeki doğrular Bu yanlışlardan bir nebze kurmuştur. Yanlışın, somut delillerle yapıldığı ancak performans kriterlerinin olmadığı bir ölçme sisteminde aynı sınıfta farklı derslerde farklı öğrencilerin aldığı yazılı ve performans notları; Yazılı Yazılı Ortalama Performans Performans Ortalama Toplam Ortalama Disiplin Cezası 08 30 19 60 70 65 42 45 58 51,5 70 80 75 63,25 06 22 14 90 100 95 54,5 X 65 85 75 90 95 92,5 83,75 05 30 17,5 40 50 45 31,25 75 85 80 85 90 87,5 83,75 15 40 27,5 100 100 100 63,75 X 75 90 82,5 100 100 100 91,25 45,875 82,5 64,1875 Tablo1: Öğrenci Notları Öğrenciler Tablo1 deki yazılı notlarını alıyor ve zümre öğretmenler de performans notlarını veriyor. Bilgiyi ölçen yazılı puan ortalaması 45,875 olurken, davranışı ölçen performans puan ortalaması 82,50 olmaktadır. İkisinin ortalaması ise yani dönem sonu ortalaması 64,187 olmaktadır. 45 birimlik bilgiye sahip bir öğrenciyi 65 birimlik bilgi seviyesinde göstermektedir. Toplum veya bireysel olarak gerçekte öğrenemediğimiz bilgiyi öğrenmiş tavırlarıyla yaşamaktayız. Dönem sonunda verdiğimiz Karnelerde, Rakamlarla cahili adamı alim adam yapıyoruz. Çalışmayanı ödüllendirmek çalışanı cezalandırmak başka nasıl ifade edilir. Bu sınıftaki/okuldaki öğrencilerin hangi bilgi ve davranışı önemsediğini, değer verdiğini ve saygı gösterdiğini düşünmenizi istiyorum. Öğretmenlerine, kurumuna arkadaşlarına dahi saygı göstermeyen öğrenciye ödül verilmesi, mağdur olan öğrencinin cezalandırılması deneyimini yaşayan öğrenciye adaleti ezberletirsiniz ama anlatamazsın. Düzenli, disiplinli çalışıp bilgisini artırarak LGS ve TYT sınavları kazanıp başarılı bir üniversite okuyacak ama o genç yaşta deneyimlediği adaletsizliği göreve geldiğinde zihnini ona hatırlatacak Adil olamayacak belki de Ülkeyi terk edecek. Eğer eğitim çalışanları bu durumu kabul edip doğru hamle yapmazsa, bu toplumun bütün vebali üzerlerinde olacaktır. Sanayiye gittiğinde ustadan, trafikte polisten, hastanede doktordan, Siyasette milletvekilinden, kamuda bürokrattan, markette kasiyerden, pazarda esnaftan, lokantada aşçıdan, üniversitede Hoca'dan, Sendikada yöneticiden, ailenden de Adaletsizlikle karşılaşacaksın ve sesini çıkarmayan haddin olmasa da çıkarmaya devam edeceksin ama toplum bildiğini okumaya devam edecek. Her şey senin elinde, senin zihnindedir. Değişim Enerji ve zahmet gerektirir. Bu zahmete katlanamayan hayatta zahmete katlanmaya devam edecektir. Çocuklar da gelecekte hayırla yad etmeyecekler. Dua et toplumsal başarılara dair kitap, makale ve okuma metinleri okumasınlar, okurlarsa bunu yüzüne de söyleyecekler. Bireysel anlamda gayret gösterip adil davrananlar zaten örnektirler ama toplumsal değişimin önünde duramazlar. Onlar özel kişilerin özel kahramanı olarak kalacaklardır. Hastalığı teşhis edersen tedaviyi de uygularsın. Bilgi ile davranış aynı havuzda toplanmadığı sürece sorun çözülecektir. Sınav merkezleri tüm yerleştirme sınavlarında bilgiyi ölçüyor ama öğrenim hayatında ikisini birlikte değerlendiriyor. Performans notları dönem/yılsonu notlarında değerlendirmeye tabi olmasın. İşe yerleştirmelerde kariyer planlamasında performans notunun etkisi olsun. Yanlış bilgi, ahlaksız davranış, adil toplum oluşturmaz. Adem ŞAHİNKAYA
Beğen, Paylaş ve Yorum Yap
Diğer sosyal mecralarda da paylaşmayı sakın unutma :)
...
Adem Şahinkaya imzasında diyor ki;

Cocuklaryeteneklidogar

Adem Şahinkaya'nın Profili Adem Şahinkaya'nın Tüm Yazıları

Bu Yazının Yorumları

Son Eklenenler
Son Yorumlar

Emircan ERDAL- 1 saat önce

Güzel bir ikileme değinmişsiniz kaleminize sağlık. Çürümek

Emre Bağce- 1 gün önce

Teşekkür ederim Murat Bey, var olun:-) Kapitalizm ve İdeolojilerin Ada...

Murat şenocak- 6 gün önce

Son böl0m yazının özeti olmuş hocam. Elinize emeğin... Kapitalizm ve İdeolojilerin Ada...
Daha Fazlasını Gör