Okuryazar / Yazılar / Madara Olmak yazısını görüntülemektesiniz.

Bu bölümde yer alan yazılar Okuryazar üyelerinin; profillerinde, çeşitli kategorilerde yazdıkları bireysel yazıları, deneme, şiir, öykü, makale, bilimsel araştırma vb. tarzda yazdıkları yazılar ile oluşturulmaktadır.

  • Yazar: Murat Akçakoca
  • Kategori: Toplum, Siyaset
  • Bu yazı Okuryazar’a 2 yıl önce eklendi ve şu anda 0 Yorum bulunmaktadır.
  • Gösterim: 253
2 kişi bu yazıyı beğendi
Beğen
Madara Olmak

Madara Olmak

İskender PALA 'Düşte Kalan' kitabının bir bölümünde Kabadayı, Külhanbeyi ve Racon Kesmek gibi konulara değinmiştir İskender Pala kitabında;Eski şehir zorbalarının genelde semai kahveleri, balozlar, koltuk meyhaneleri ve tulumba koğuşlarında eğleştiklerini, gizli işletilen kumarhanelerden mano alıp, umumhanelerin gacolarıyla geçindiklerin, pek çoğunda alkol ve uyuşturucu alışkanlığının had safhaya varmış olduğunu ve genellikle uyuşturucu işini ellerinde bulundurduklarını. Baskı ile iş görüp korkutmayı ranta çeviren bu tip insanların iki çeşidi olduğunu yazar. Bunlar Kabadayı ve Külhanbeyleridir. Kabadayı: genelde dürüst insanlar olup bulunduğu muhitin koruyucu meleği rolünü oynamışlardır. Kendilerine göre gelenekleri ve jargonları vardır. Anlaşmalara sadakatleri ile ünlüdürler. Bunların makineleri(yani tabanca) ve ya şıfıtları(yani bıçak) işleyecek olursa yasalar uygulanmış olur. Kabadayıların en azılıları tulumbacılardan çıkmıştır. Külhanbeyi: Külhan, hamamların ateş yakılan bölmesinin adıdır. Eskiden beri evsiz barksız bekar uşakların hamam külhanlarından kül döşenip taş yastığa baş koyarak barındıkları bilinir. Bunların kendi iç düzenlerini sağlayan bir töreler, tavırları, hiyerarşik düzenleri ve gizli anlaşma vasıtası jargonları vardır. külhanbeylerinin polis ve yönetimle içli dışlı çalışan, çete teşkil edenleri de az değildir. Teşkilat-ı Mahsusa'dan olup Külhanbeyleri arasında bulunanlar da vardır.. Racon kesme: İki testi birbirine çarpınca elbette biri kırılır. Yan bakana diklenen olursa birinin kayıtlardan silinmesi kaçınılmaz olur. Bu durumda mesele meydana dökülür, aralarında anlaştıkları ücra bir çayırda mahkeme kurulur ve vuruşma öncesi güvenilen kişilerin yargıç makamına oturtulduğu bir duruşma akdedilir. Meramlar anlatılır, sap samandan ayrılır ve çıkan karar gereği birinin o diyarı terk etmesi gerekir. Bu karara her iki tarafın da uyması kabadayılık geleneğidir. İlla densizlik edip Racon Kesen olursa hüküm artık yatağanlara geçer. Bu da Yargıç Heyetinin Madara olması demektir. Peki, İskender Pala'nın Kabadayı ve Külhanbeyleri hakkında verdiği bu bilgilerden bizi en fazla ilgilendiren kısım hangisi diye sorulacak olursa bana göre Yargıç Heyetinin Madara olması kısmı. Tüm milletin güvenilir bir Yargıç Heyeti yerine konmak istenmesi ve yine milletin madara edilmesi kısmı.
Beğen, Paylaş ve Yorum Yap
Diğer sosyal mecralarda da paylaşmayı sakın unutma :)
...
Murat Akçakoca imzasında diyor ki;

Hepimizin içinde unutulmuş bir mutluluğun yakıcı susuzluğu var...

Murat Akçakoca'nın Profili Murat Akçakoca'nın Tüm Yazıları

Bu Yazının Yorumları

Son Eklenenler
Son Yorumlar

Murat şenocak- 1 hafta önce

Yazan kişiye anlamlı geliyordur elbette ama bana hi... Senin Etkin

Burcu Biter- 1 hafta önce

Merhaba, uzun zamandır profilime bakmadığım için me... Sorgulama (Mutsuzluk Hali)

Emircan ERDAL- 3 ay önce

Merhaba, kelimelerin özenle dokunduğunu görmemek im... Sorgulama (Mutsuzluk Hali)
Daha Fazlasını Gör