Okuryazar / Kitaplar / Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı isimli kitabı görüntülemektesiniz.
Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı

Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı

1 kişi beğendi
0 kişi okudu
0 kişi inceledi ve yorumladı
0 kişi alıntıladı ve paylaştı
Hakkında

Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı

Ayhan Kaya, Gülperi Vural, Aslı Aydın'nin derlediği Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı kitabı Okuryazar'ın dijital kitaplığında. Pdf e-kitap olarak okuyabilir, dilerseniz indirebilirsiniz. 

Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı Hakkında - Ayhan Kaya, Gülperi Vural, Aslı Aydın Pdf E-kitap Oku / İndir

Bu eser, 2013-2016 yılları arasında Avrupa Birliği Enstitüsü olarak yürütülen ve Enstitü’ye Jean Monnet Mükemmeliyet Merkezi unvanını kazandıran “Okulda Avrupa Değerleri” adlı projenin nihai ürünüdür. Çalışmada ilk olarak Avrupa Değerleri ele alınırken, ardından proje başında ve İstanbul özelinde öğretmenlerle yapılan niceliksel araştırmanın sonuçları paylaşılıyor. Çocuk algısını ve çocuk katılımını ele alan Üçüncü Bölüm, son yıllarda Türkiye toplumunu ve siyasetini oldukça meşgul eden Suriyeli mülteci çocukların eğitim hizmetlerine erişim konusunda yaşadıkları sorunların ele alınmasıyla devam ediyor ve son olarak okullardaki karar alma süreçlerinde çocuğun katılımını tartışıyor.Toplumsal cinsiyetin konu edildiği Dördüncü Bölüm’de toplumsal cinsiyet, çocuk hakları, çevre, eğitim, kültürel çeşitliliğin yönetimi, göç ve hareketlilik gibi konulara odaklanılıyor ve bu konular üzerinde farkındalık yaratılmaya çalışılıyor. Beşinci Bölüm’de ise sivil toplum örgütleri üzerinden hareketle gençlik merkezlerinin ve hareketlilik olgusunun gençler için başlı başına nasıl alternatif okul olarak işlev gördüğü anlatılmakta ve son olarak Almanya’da yaşayan Türkiye kökenli gençler üzerine gerçekleştirilen alan çalışmalarından hareketle rap müziği ve grafitinin alternatif bir öğrenim pedagojisi olarak nasıl kullanılabileceği konusundaki düşünceleri aktarılıyor.


Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı Kitabı - İçindekiler


BİRİNCİ BÖLÜM 

Avrupa Değerleri 


1. Avrupa Değerler Atlası: Avrupa Perspektifinden Değerler Tartışması 

Uwe Krause

Avrupa Değerler Araştırması ve Avrupa Değerler Atlası 

Avrupa Değerler Atlası'nın Web Sitesi

Web Sitesindeki Öğretim Stratejileri Derslerde Nasıl Kullanılabilir?

Örnek 1: Aile

Dersin Temeli

Örnek 2: Çevre

Dersin Temeli


İKİNCİ BÖLÜM 

Öğretmen Araştırması Sonuçları


2. AB Komisyonu Hayat Boyu Öğrenme Programı "Okulda Avrupa Değerleri" Projesi Öğretmen Bilgi Araştırması

Ayhan Kaya

Giriş

Araştırmanın Yöntemi

Ulusal ve Küresel Bağlam

Euro Krizi, Kemer Sıkma, Göç ve İslâmofobya

AB-Türkiye İlişkileri

Temel Bulgular

Demografik Bilgiler

Türkiye'nin AB Üyeliğinin Değerlendirilmesi

Avrupalılar ve AB Hakkında Değerlendirmeler, Değerler

Yurtdışı Deneyimi

Sonuç


3 "Etiketsiz Eğitim" Projesi Eğitimleri Hakkında Öğretmen Görüşleri 

Sonnur Özel - E. Ekin Çapar

Giriş

Yöntem

Çalışma Grubu

Veri Toplanması ve Analizi

Etiketsiz Eğitim Projesi Eğitimlerine Katılan Öğretmenlerin Devlet Koruması Altındaki Çocuklara Yönelik Bilgi Düzeylerine İlişkin Bulgular

Öğretmenlerin Devlet Koruması Altındaki Çocuklarla İlgili Duygularına İlişkin Bulgular

Sonuç, Tartışma ve Öneriler


4 "Öğrenen Lider Öğretmen" Eğitiminin Öğretmenlerin İletişim, Sınıf Yönetimi ve Ölçme Değerlendirme Alanındaki Becerileri Üzerine Etkisi

Sonnur Özel - E. Ekin Çapar - Öznur Toper

Giriş

Yöntem

Olumlu Sınıf Ortamı Oluşturmaya Yönelik Algı, Tutum ve Uygulamalar Ölçeği

Bu Sınıfta Neler Oluyor? Ölçeği

Verilerin Çözümlenmesi ve Yorumlanması

Olumlu Sınıf Ortamı Oluşturmaya Yönelik Algı, Tutum ve Uygulamalar Ölçeği Bulguları

Bu Sınıfta Neler Oluyor? Ölçeği Bulguları

Sonuçlar ve Tartışma


5 Merkezi Sınav Odaklı Eğitim Sisteminde Beden Öğretmeni Olmak: Beden Eğitimi Öğretmenleri Deneyimleri 

Hakan Yücel - Demet Lüküslü

Giriş

Beden Eğitimi Tarihi ve Beden Eğitiminin Rolü 

Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Deneyimleri

Sonuç


ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 

Çocuklar ve Demokratik Eğitim


6 Çocuk Algısı ve Çocuk Katılımı

Fethiye Erbil

Giriş

Çocuk Algısı ve Tanımı

Çocuk Algısında ve Tanımında Meydana Gelen Değişimler

Çocuk İhtiyaçları

Çocuk Katılımı ve Çocuğu Dinleme

Çocuğun Katılım Hakkı

Sonuç: Çocuk Katılımını Artırmak İçin Öneriler


7. Türkiye'deki Devlet Okullarında Suriyeli Mülteci Çocuklar 

Ayşe Beyazova - Melda Akbaş

Giriş

Türkiye'deki Devlet Okullarında Suriyeli Mülteci Çocuklar

Araştırma: Yöntem, Kapsam ve Analiz

Okula Kayıt Süreci

Okulda Suriyeli Öğrencilere Yaklaşımlar

Dil Bariyeri: Tüm Zorlukların Ortak Böleni 

Suriyeli Öğrenciler İçin Destek Mekanizmaları İşletilemiyor

Sonuç ve Tartışma


8 Türkiye'de Okullarda Çocuk Katılımı: Okul Meclisi Örneği

Atike Zeynep Kılıç - Gözde Durmuş

Giriş

Katılım Nedir?

Katılım Algısı İçinde Çocuklar Nerede Duruyor?

Okullarda Çocuk Katılımı Ne Durumda?

Yasalar ve Strateji Belgeleri

Okullardaki Kurullar, Komisyonlar

Demokrasi Eğitimi ve Okul Meclisleri Projesi 

Demokratik Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi Projesi

Okullarda Çocuk Katılımı için Örnek Deneyimler 

"İyi" Yönerge Gerçek Katılımın Önünü Açar mı?

Okul Meclisi İşe Yarar Hale Gelir mi?

Okul Meclisi Henüz Aktif Değilse ya da Yoksa Bir Şey Yapmak Mümkün müdür?

Okulda Değişim Zor, Peki Sınıfta Bir Şeyler Yapmak Mümkün mü?

Sonuç


DÖRDÜNCÜ BÖLÜM 

Toplumsal Cinsiyet ve Eşit Vatandaşlık


9. Kadın Hakları: Hakkaniyetli Bir Toplumda Kadınların Eşit Vatandaş Olabilmesi 

Pınar Uyan-Semerci

Giriş

Kadın ve Erkek Farklı mı? Farklar Doğuştan mı? Farklar Öğretiliyor mu?

 175 Hakkaniyetli Bir Toplum İçin Eşit Haklardan Eşit Yapabilirliklere

 178 Sonuç


BEŞİNCİ BÖLÜM 

Alternatif Pedagojik Uygulamalar


10. Örgün Eğitim İçin Bir Fırsat: Gençlik Çalışmaları

 Yörük Kurtaran

 183 Giriş

 185 Teknik Bir Kavram Olarak Gençlik Çalışması 

 186 "Politik" Bir Kavram Olarak Gençlik Çalışması 

 191 Türkiye'de Gençlik Çalışması Alanı

 191 Devlet ve Gençlik Çalışması

 194 Türkiye'de Sivil Toplum ve Gençlik Çalışması Alanı

 195 Avrupa'da ve Gençlik Çalışması Alanı

 195 Fırsatlar

 196 Formel Olmayan Öğrenme Örgün Eğitim İlişkisinin Kurulması 

 197 Okul Dışı Faaliyetler ve Gençlik Çalışması Alanı İşbirliği

 197 Okul İçi Kulüp Faaliyetleri ve Gençlik Çalışması Alanı İşbirliği

 197 Gençlere ve Okullara Açık Olan İmkânların Yaygınlaştırılması

 198 Sonuç


11 Rap Pedagojisi Aracılığıyla Eleştirel Bir Eğitim Yöntemi: Alman-Türk Hip-Hop Gençliği

 Ayhan Kaya

 201 Giriş

 202 Görünmeyen Okullar: Sınırdaki Gençlik ve Alternatif Eğitim Araçları

 207 Rap: Bir Alternatif Müfredat ve Üçüncü Alan 

 210 Alman-Türk Hip-Hop Gençliği: Rap ve Graffiti

 212 Alman-Türk Rap Müziği

 214 Alman-Türk Graffitisi

 219 Sonuç

223 Dizin



Konu: Değerler Eğitimi: Eğitimde Farklılık ve Katılım Hakkı Ayhan Kaya, Gülperi Vural, Aslı Aydın Değer, Eğitim, Farkındalık E-kitap oku, E-kitap indir, Pdf kitap oku, Pdf kitap indir

Kitap Yorumları

Şu yazılar da ilginizi çekebilir