Pınar Uyan Semerci, Emre Erdoğan, Gözde Durmuş'nin Çalışan Çocuk Bağcılar ve Küçükçekmece Pilot Araştırması kitabı Okuryazar'ın dijital kitaplığında. Pdf e-kitap olarak okuyabilir, dilerseniz indirebilirsiniz.
Çalışan Çocuk Bağcılar ve Küçükçekmece Pilot Araştırması - Pınar Uyan Semerci, Emre Erdoğan, Gözde Durmuş / PDF E-Kitap Oku / İndir
Günümüz dünyasında çocukların çalıştırılmaması yönünde ulusal ve uluslararası düzeyde açık yasal düzenlemeler bulunmasına rağmen, çocuk emeği hâlâ kayıt dışı alanlarda, güvencesiz ve denetimsiz koşullarda varlığını sürdürmektedir. Çocuk İşçiliğinin Gölgesinde – Bir Gerçeklik Raporu başlıklı bu çalışma, İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi ile Göç Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezi'nin 2017 yılında yürüttüğü kapsamlı bir pilot araştırmanın ürünüdür.
İstanbul’un Küçükçekmece ve Bağcılar ilçelerinde yaşayan 301 çalışan çocuk ve aileleriyle yapılan saha araştırması, Türkiye’de çocuk işçiliğinin güncel durumuna dair çarpıcı ve düşündürücü bulgular ortaya koyuyor. Araştırma, çocukların çoğunlukla 15 yaşından önce çalışmaya başladığını, uzun saatler boyunca sağlık, güvenlik ve sosyal güvenceden yoksun bir biçimde iş yaşamında yer aldığını gösteriyor. Aynı zamanda çocukların büyük oranda eğitimi yarıda bırakmak zorunda kaldıkları, eğitimden kopuşun temel nedenlerinden birinin aile geçimine katkı sağlama zorunluluğu olduğu vurgulanıyor.
Kitap, sadece verilerle değil, aynı zamanda çocuk işçiliğiyle mücadelede neden daha etkin ve bütüncül sosyal politikalar geliştirilmesi gerektiğine dair güçlü bir çağrıyla da dikkat çekiyor. Sadece yasa ve denetimin yeterli olmayacağı, çocukların eğitime devamını ve ailelerin yaşam koşullarının iyileştirilmesini hedefleyen uzun vadeli çözümlere ihtiyaç olduğu açıkça ortaya konuyor.
Çocuk İşçiliğinin Gölgesinde başlıklı bu çalışma, çocuk hakları savunucuları, sosyal politika yapıcıları, akademisyenler ve sivil toplum aktörleri için değerli bir kaynak olmasının yanı sıra, sahada çocuklarla doğrudan temas kuran tüm kişi ve kurumlar için de uyarıcı ve yol gösterici bir metin sunuyor. Sınırlı bir bölgeyi kapsayan bu pilot araştırma, daha geniş çaplı çalışmalar ve çocuk işçiliğiyle mücadelede etkili politika üretimi için önemli bir başlangıç noktası oluşturuyor.
Bu kitap, görünmeyen hayatları görünür kılma çabasıdır. Ve bu çaba, ancak siz okurların desteğiyle daha geniş bir etki alanına ulaşabilir. Çünkü çocukların çalışmadığı, oyun oynadığı, eğitim aldığı ve güvende olduğu bir dünya ancak birlikte mümkün.
Çalışan Çocuk Bağcılar ve Küçükçekmece Pilot Araştırması - İçindekiler
ÖNSÖZ
Bölüm 1 GİRİŞ
Bölüm 2 ÇALIŞMANIN YÖNTEMİ
Bölüm 3 ÇALIŞAN ÇOCUKLARA DAİR BULGULAR
3.1 Katılımcıların Profili
3.2 Çalışma Durumu
3.3 Kazanç
3.4 Çalışma Ortamı
3.5 Çalışma Yaşamını Değerlendirme
3.6 Sağlık
3.7 Maddi Durum Değerlendirmesi
3.8 Eğitim Yaşamı
a) Eğitimine Devam Edenler (181 Çocuk)
b) Eğitimini Bırakanlar (120 Çocuk)
3.9 Ev Koşulları
Bölüm 4 ÇALIŞAN ÇOCUKLARIN AİLELERİ
4.1 Hane Yapısı
4.2 Ailenin Sosyo-Ekonomik Durumu
4.3 Ailenin Maddi Koşulları
4.4 Çocukların Yaşam Koşulları
Bölüm 5 SONUÇ
Şekil Listesi
Şekil 3.1. Çocukların Çalıştığı İşler
Şekil 3.2. Çocukların Cinsiyetleri ve Çalıştıkları Yerler
Şekil 3.3. Çocukların Bir Günde Çalıştıkları Ortalama Süre ve Çalıştıkları Alanlar (Hafta İçi Çalışanlar, Ortalama)
Şekil 3.4. Çocukların Bir Günde Çalıştıkları Ortalama Süre ve Çalıştıkları Alanlar (Hafta Sonu Çalışanlar, Ortalama)
Şekil 3.5. Çalışmaya Başlamak İçin Evden Çıkılan Saat
Şekil 3.6. Çalışılan Yere Ulaşmak İçin Kullanılan Ulaşım Araçları
Şekil 3.7. Çalışmaya Başlama Nedeni
Şekil 3.8. Yaş Grubuna Göre Bir Haftada Yaklaşık Kazanılan Miktar
Şekil 3.9. Çalışılan Alana Göre Bir Haftada Yaklaşık Olarak Kazanılan Miktar
Şekil 3.10. Okula Kayıtlı Olup / Olmamaya Göre Bir Haftada Yaklaşık Olarak Kazanılan Miktar
Şekil 3.11. Sigorta Durumu ve İş Yerinde Sahip Olunan Sözleşme (“Var” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.12. Çalıştıkları Yerde Sağlıkla İlgili Hizmetler (“Var” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.13. Çalışılan Yerde Nerede Öğle Yemeği Yenildiği
Şekil 3.14. Çalışılan Yerde Patrondan ya da Ustadan Kötü Muamele Görme
Şekil 3.15. Çalışılan Alanlarda Suriyeli Çocuk Varlığı (“Var” Yanıtlarının Yüzdesi)
Şekil 3.16. Çalışılan Yerde Çalışan Başka Çocuğun Var Olmasına Göre
Şu Anda Nerede Çalışıldığı (“Var” Yanıtlarının Yüzdesi)
Şekil 3.17. Cinsiyete Göre Çalışma Yaşamının Değerlendirilmesi (“Geçerlidir” Yanıtını Verenlerin Oranı)
Şekil 3.18. Yaş Grubuna Göre Çalışma Yaşamının Değerlendirilmesi (“Geçerlidir” Yanıtını Verenlerin Oranı)
Şekil 3.19. Cinsiyete Göre Çalışmaya Başladıktan Sonra Hissedilen Duygular (“Geçerlidir” Yanıtını Verenlerin Oranı)
Şekil 3.20. Çalışmayı İstememe ve Diğer Değişkenler
Şekil 3.21. İleride, Şu Anda Yapılan İşi Yapmayı İsteyip İstememe
Şekil 3.22. Sağlıkla İlgili Davranışlar
Şekil 3.23. Ailenin Maddi Durumu Yüzünden Yaşanılan Koşulların Varlığı
Şekil 3.24. Şu Anda Herhangi Bir Okula Kayıtlı Olup / Olmama Durumu
Şekil 3.25. Yaş Grubuna Göre Şu Anda Herhangi Bir Okula Kayıtlı Olma
Şekil 3.26. Ailenin Mali Durumuna Göre Şu Anda Herhangi Bir Okula Kayıtlı Olma
Şekil 3.27. Ailenin Mali Durumuna Göre Okulunu Bırakmayı Gerektirmeyen Durumlar
Şekil 3.28. Sosyal Güvenceye Göre Okula Devam Durumu
Şekil 3.29. Okula Kayıtlı Olup / Olmamaya Göre Haftanın Kaç Günü Çalışıldığı
Şekil 3.30. Devam Edilen Okulun Öğretim Durumu
Şekil 3.31. Kayıtlı Olunan Okula Düzenli Gidebilme
Şekil 3.32. Devam Edilen Okulla İlgili Değerlendirmeler (“Geçerlidir” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.33. Devam Edilen Okulun Altyapısına Dair Değerlendirmeler (“Geçerlidir” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.34. Okulu Bırakma Zamanı
Şekil 3.35. Okulu Bırakma Sebebi
Şekil 3.36. Okula Gitmeme Sebebi (Ebeveyn Verileri)
Şekil 3.37. Okulu Bırakmayı Gerektirmeyecek Durumlar (Ebeveyn Verileri)
Şekil 3.38. Okula Devam Etmek İstememe Sebepleri
Şekil 3.39. Okul Deneyimine Dair Görüşler (“Geçerlidir” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.40. Okula Gidebildiği Zamanlarda Devam Durumu
Şekil 3.41. Yatılan Odanın Tanımı
Şekil 3.42. Eşya Sahipliği ve Olanaklar (“Var” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.43. Cinsiyete Göre Evdeki İş Yükü (“Her Gün / Haftada Birkaç Gün” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.44. Aile Tipine Göre Evdeki İş Yükü (“Her Gün / Haftada Birkaç Gün” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 3.45. Cinsiyete Göre Ev ve Okul Dışında Nerede ve Nasıl Vakit Geçirildiği (Yanıtların Yüzdesi)
Şekil 3.46. Cinsiyete Göre Boş Vakitlerde Yapılan Şeylerin Sıklığı (“Her Gün” ve “Haftada Birkaç Gün” Yanıtlarının Toplamı)
Şekil 3.47. Yazları Nasıl Vakit Geçirildiği (Yanıtların Oranı)
Şekil 4.1. Hanedeki Kişi Sayısı
Şekil 4.2. Hanedeki Çocuk Sayısı
Şekil 4.3. Anne ve Babanın Eğitim Durumu
Şekil 4.4. Anne Babanın Eğitim Durumuna Göre Çocukların Okula Devam Durumu
Şekil 4.5. Anne Babanın Eğitim Durumuna Göre Çocukların Okula Kaldığı Yerden Devam Etmek İstememe Sebebi
Şekil 4.6. Anne ve Babanın Çalışma Durumu
Şekil 4.7. Hanedeki Sağlık Harcamalarının Nasıl Karşılandığı
Şekil 4.8. Ailedeki Çocukların Maddi Destek Alma Oranı
Şekil 4.9. Toplam Aylık Hane Geliri
Şekil 4.10. Mali Durum Hakkında Öznel Değerlendirme
Şekil 4.11. Öznel Mali Duruma Göre Çocukların Çalıştığı Sektör
Şekil 4.12. Gıda Tüketim Sıklığı (“Haftada İki ve Daha Sık” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 4.13. Gıda Tüketim Sıklığına Göre Çocukların Çalıştığı Sektör (“Haftada İki ve Daha Sık” Yanıtlarının Oranı)
Şekil 4.14. Evde Çocuklar Arasında Okul Öncesi Eğitim Alma Durumu
Şekil 4.15. Hanedeki Çocuk Sayısına Göre Çocukların Kayıtlı Oldukları Okullara Devam Oranı
Şekil 4.16. Hanedeki Çocuk Sayısına Göre Çocuğun Okula Bıraktığı Yerden Devam Edebilmeyi İsteme / İstememe Durumu
Konu: Çalışan Çocuk Bağcılar ve Küçükçekmece Pilot Araştırması Pınar Uyan Semerci, Emre Erdoğan, Gözde Durmuş Çocuk İşçi E-kitap oku, E-kitap indir, Pdf kitap oku, Pdf kitap indir