Okuryazar / Sanatçı / Sanatçı Albümleri / Andel: Keman Konçertosu, Viyolonsel Konçertosu isimli abümü görüntülemektesiniz.
Andel: Keman Konçertosu, Viyolonsel Konçertosu
Sanatçı: Cihat Aşkın
Albüm Adı: Andel: Keman Konçertosu, Viyolonsel Konçertosu
Yapım Yılı:
Yapımcı: Kalan Müzik

Andel: Keman Konçertosu, Viyolensel Konçertosu - CD

Cihat Aşkın, Burak Tüzün, Rahşan Apay, Anadolu Üniversitesi Senfoni Orkestrası


Necip Celal Andel: Keman Konçertosu  


  1. Allegro Moderato (poco maestoso)15.53

  2. Adagio: Dua, Adagio Mistico 7.59

  3. Finale, Rondo Allegro 5.54


Necip Celal Andel: Viyolensel Konçertosu  


  4. Allegro Ma Non Troppo Energico 16.37

  5. Larghetto Con Moto 8.58

  6. Allegro Brillante 11.24


50 YILLIK AÇILMAMIŞ SANDIKTA BULUNAN NECİP CELAL ANDEL’İN NOTALARI CD HALİNE GELDİ.


‘Mazi kalbimde bir yaradır’ tangosunun bestecisi olarak ilk Türk tangosunu besteleyen Necip Celal Andel’in eserleri 50 yıldır açılmamış bir sandıkta bulundu. Görme engelli besteci Andel’in bestelemiş olduğu güzel melodiler artık sadece tangolarla değil ama klasik eserlerle de dünyaya ulaşacak. 


Yayınlanmış tangoları dışında Keman ve Viyolonsel konçertolarının el yazması notalarının da bulunduğu sandık bestecinin kız kardeşi Belkıs Özdoğan’ın torunu Nisan Özdoğan Aşkın tarafından açılarak titizlikle tarandı ve ortaya çıkan notalar Cihat Aşkın tarafından projelendirilerek değerlendirildi. 


Keman konçertosu Tolga Gülen tarafından, Viyolonsel konçertosu ise Tolga Zafer Özdemir tarafından yeniden orkestrasyona tabi tutulan eserler ilk kez 2009 yılında Eskişehir’de seslendirilmişti. Viyolonsel konçertosunu Rahşan Apay, Keman Konçertosunu ise Cihat Aşkın seslendirmiş ve Anadolu Senfoni Orkestrası, Burak Tüzün tarafından idare edilmişti. Aynı zamanda stüdyo kaydı da yapılan eserlerin ortaya çıkması ise uzun süren bir çalışma sonucu tamamlandı ve kayıtlar 9 Ekim 2020 günü raflarda yerini alacak. 


Kalan Müzik tarafından basılan CD, Hasan Saltık’ın prodüktörlüğünde yayınlandı. Cumhuriyet tarihinin ilk keman ve viyolonsel konçertolarından olma özelliğini taşıyan eserler müzik tarihimiz açısından önemli bir yere sahiptir. Makamsal müzik ile çoksesli yazıyı birleştiren besteci Andel, özellikle viyolonsel konçertosunda bu ögeleri sıkça kullanmış ve eseri devrin en ünlü viyolonsel virtüozlarından Gaspar Cassado’ya ithaf etmiştir. 

(2020)