Dünyada en çok korktuğum insanlar riyakar olanlardır. Riya ne kadar basit, iki heceden oluşan bir kelime ama insanları ayrıştıran, kardeşleri düşman yapan, toplumu zehirleyen çok acı bir kelime. Benden uzak olmasını istesem de ne riyasız bir dünya var ne de riyakar insanların olmadığı bir toplum.
Merakımdan soruyorum. İnsanlar mı Dünyayı kirletiyor, Dünya mı insanları kirletiyor acaba? Burada kastettiğim hem maddi hem de manevi kirlilik. Kirletme beni Dünya kirletme beni, ben de seni kirletmek istemem asla. Tüm insanlık arınsa kirlerinden sonsuza kadar. Ne kadar güzel olur değil mi?
Gün geçmiyor ki trafik terörü can/lar almasın. Evet haklısınız, cezalar artırıldı ancak çözüm oldu mu? Bence hayır. Arabasında pense olmayana para cezası var, ya cana kıyanlara verilen cezalar ne kadar? Yerelde ayrı, ulusal çaptaki haberlerde ayrı ayrı bu yürek burkan haberler yer alırken çözüm ne?
İnsanı Yaradan'dan ötürü sevip sayacağız ama ya insanımsı olanları ne yapacağız? Toplumumuzda böyleleri yok diyemeyiz. Açıkçası ben bu konuda tereddüt içindeyim, ne yapmalıyım, nasıl davranmalıyım sorularına kafamda net cevaplar bulamıyorum. Allah aşkına bana yardımcı olun, kafam karışmasın.
Bir toplumdaki fertlerin tamamının aynı fikirde olması beklenemez. Ancak her milletin temel ve değişmez ilkeleri ile değerleri mevcuttur. Bari bu değerlerde birleşelim. Tek vücut olalım. Dilimiz, dinimiz, ahlaki değerlerimiz bunların başında gelir. Haydi bu değerlerimizde birleşelim, birlik olalım.
Savaş, savaşanları değil kadın ve çocukları perişan etmekte. Bu gerçeği herkes çok iyi bir şekilde bilirken neden hala aklı evvel bazıları sanki buna dünden razı gibi veya destekler mahiyette hareket etmektedir? Hedef nedir? Bir avuç petrol, bir kaç zenginlik unsuru mu buna neden olan? Veyl onlara!
Dünyayı yaşanası bir mekan olarak yaratan Cenab-ı Allah'ı adeta tekzip edercesine (haşa ve Kella) dünyamızı yaşanamaz hale getiren insan(cık)lara ne demeli bilmiyorum. Birilerinin rahatı için geri kalan tüm insanlığın huzurunu bozmak neden gerekir? Anlaşılabilir bir şey değil, vesselam.